Els autobusos i jo, jo i els autobusos

El dia d'ahir em vaig proposar fer una amena excursió a la vila gegantera 2006, és a dir Montblanc, o el que és el mateix, la terra de la qual n'és duquesa donya Letizia Ortiz (i de la qual no n'haurà sentit a parlar mai, n'estic ben segura). Fins aquí tot en ordre. Ja que les prudents autoritats de la direcció general de tràfic no s'han dignat pel moment a concedir-me el privilegi de posseir una L verda, vaig haver d'optar per desplaçar-me, una vegada més, en el meu estimat transport públic.
Quan em dirigia a la tan ben conservada estació d'autobusos de Valls, vaig rebre un sms alertant-me, i desconcertant-me: "quan agafis el bus, digues que vols anar a l'Espluga, no diguis Montblanc, que sinó no et portarà". Desconfiant del missatge, entro tota decidida al bus de la companyia A, dirigeixo un somriure matiner i un forçat, però agradable bon dia al somnolent conductor, i deixo anar: "un billet per l'Espluga, però, si us plau, pari a Montblanc". Gran pifiada per part meva advertir al conductor de que s'aturés al meu destí. Em mira desconfiadament, i murmura: "tu no vols anar a Montblanc. Si vols anar a Montblanc, hauràs d'agafar el bus de la companyia B (el preu del trajecte del qual el supera en més de 2 euros i mig)". La sentència del conductor em fa dubtar, a mi i també als passatgers escarmentats que volien fer cap a la capital de la Conca.
De sobte, una àvia salvadora, d'aquelles que s'asseuen a la primera fila per alleugerir els sotrecs dels atrotinats transports públics catalans, evitant el conseqüent mareig, s'imposà al xofer (m'agrada més dir-li autobuseru, però) amb un impactant "la meva néta sempre se n'oblida... anem cap a l'Espluga, que no te'n recordes?" mentre em feia una senyal de "l'has cagat davant de la màxima autoritat de l'autobus". Em vaig passar els vint minuts que dura el trajecte per les corbes del coll de Lilla creuant els dits per a que no passessim Montblanc de lluny. Però, una vegada a la vila ducal, l'autobus es fa gràcilment cap a un costat i obre les seves portes rovellades. Per quins set sous has de demanar-li d'anar a l'Espluga, allà, amb els troglodites de la Cova de la Font Major, si en realitat vols que et deixi a les muralles de Montblanc? I després per tornar a Valls, el mateix, has de pregar que et porti a Tarragona. Qui els entengui als conductors d'autobus, que els compri...

6 coses a dir:

dukebody ha dit...

Me imagino que en el título pones "Los autobuses y yo, yo y los autobuses", está bastante claro, jeje.
Luego algo de que ibas a Montblanc y al decirle al chófer del autobús (autobusero, para los amigos) que querías ir a Montblanc la pifiaste, aunque no he entendido muy bien por qué.
Espero que algún día aprenda catalán :).

A ver si escribes más en el blog, que lo tienes abandonadito. Espero que mi comentario no necesite pasar moderación, me raya un montón.

Por cierto, mira a ver si puedes poner un enlace a mi blog, yo tengo uno del mío al tuyo. Para salir los dos más altos en Technorati :).

Esther ha dit...

La verdad es que ni yo misma entiendo porqué le tienes que decir a la querida persona que es el "autobusero" que quieres ir a un lugar si en realidad quieres ir a otro. De ahí mi desconcierto y mi inspiración para esta entrada :). El link ya está (¡mil gracias por tus consejos!) y a ver si surge la inspiración en estos días de volver a empezar otra vez...

Nébeda ha dit...

ola ola...

yo me apunto a las clases "aprende catalán con el blog de esther". jaja. si quieres aprender gallego ya sabes. ; ) bicos.

José Antonio Gil Celedonio ha dit...

A veces no está de mal refrescar mi poco catalán... Entre el Diari Bilingüe de Gemma y tu blog me da que voy a refrescar mucho!!!

Gracias por escribirme en mi blog, te enlazaré.

Nos vemos/leemos,

Jose.

Anònim ha dit...

[url=http://buyaccutaneorderpillsonline.com/#16754]accutane online without prescription[/url] - order accutane , http://buyaccutaneorderpillsonline.com/#5006 cheap generic accutane

Anònim ha dit...

[url=http://buyonlinelasixone.com/#21350]lasix without prescription[/url] - lasix no prescription , http://buyonlinelasixone.com/#16548 cheap generic lasix