25.011 ànimes?

Últimament, hi ha un indret de la meva ciutat que m'està sorprenent molt. És la Capella de Sant Roc, que fa cosa d'un any i mig presenta unes propostes artístiques inèdites, interactives i carregades d'originalitat en un espai mínim, amb quatre parets blanques i para de comptar. De les que recordo, l'exposició "el més guai de Valls", per a trobar la persona adequada per a ostentar aquest títol, la de les fotografies de les noies amb els vestits de núvia de les seves mares, o la que tenia a les parets impreses en lletres negres les direccions (carrer, número i població) en què havia passat quelcom crucial en les seves vides.

La darrera d'aquestes mostres és una proposta arriscada. S'anomena "25.011 ànimes?" i, personalment, em sembla agosarada i, a la vegada, molt innovadora i interessant. Quan entres a la diminuta i antiga capella hi veus penjades a la paret centenars de cartolines grises, que contrasten amb la blancor de la sala d'exposicions, una per a cada dia de l'any. L'objectiu és que cadascun dels vallencs cedeixi la seva data de naixement, per a saber del cert si a la ciutat realment hi ha 25.011 ànimes (que em sembla una barbaritat aquest creixement, tenint en compte que segons dades de l'Idescat de 2007 Valls té una població de 23.948 persones, i que la xifra de l'exposició és a la que s'ha arribat en molts pocs mesos).

De moment, gairebé totes les 366 cartolines (jo conec vallencs que van néixer en un any bixiest com en el que estem ara!) tenen ja un nom i un any de naixement escrits. El que és divertit, però, és veure com alguns s'han d'enfilar a una escala per a donar fe que van néixer un dels primers dies de gener. Jo, que sóc del febrer, també vaig haver de pujar alguns esgraons.

3 coses a dir:

aniol ha dit...

També m'hagués tocat pujar per arribar al febrer, just al 20. I el 1987 queia molt lluny de l'entrada? Ho dic també per mi.

Hi han 25000 ànimes i segons l'Idescat teniu 23.948 habitants. Per tant hi ha 1000 ànimes que ja han perdut el cos o n'han de rebre un: teoria espiritista o platoniana.

Wostin ha dit...

Una exposició interesant. A mi m'hagues tocat ajupir-me fins a l'últim dia de l'any.

Molt bona aquesta Aniol! Si es que hi ha població irregular fins i tot a l'altre barri...

Esther ha dit...

aniol, no va per anys, va per dies. Són requadrets, un per cada dia, tu hi escrius el teu nom i de manera rudimentària hi poses l'any que vas néixer. Jo sóc 15 dies més gran que tu xD

wostin, conec un munt de gent que va néixer l'últim dia de l'any... i població irregular, sí, a tot arreu n'hi ha :)