El Flock en català

Des de fa un cert temps utilitzo com a navegador de capçalera el Flock. I per què? Doncs perquè tant l'Internet Explorer com el Firefox se'm pengen, tarden mil anys a carregar les pàgines (estareu pensant que això és culpa del meu trasto d'ordinador, pot ser) i perquè m'encanta la interfície de Flock, és agradable i les estrelletes li donen un toc un xic diferent, més amable i que sembla que hagi de ser tot més fàcil. Té moltíssimes possibilitats -que encara no domino- i, a més, funciona la mar de bé.

De bon començament utilitzava una de les versions en castellà, me'l vaig descarregar gràcies a en dukebody (que fa una gran tasca en tot el tema del software lliure). Després vaig migrar a la versió en català (la 1.0.9), ara últimament a la 1.1 en castellà i ahir mateix em van comentar que ja estava disponible la versió 1.1 en català.

I em sembla fantàstica aquesta traducció en català, i que gent emprenedora miri per la nostra llengua i l'apliqui al programari lliure, que està a l'abast de tothom. Cal felicitar als/a les responsables d'aquesta versió en català que, pel que veig, ha arribat abans que la italiana o l'alemanya. La normalització lingüística en camps tan utilitzats com la informàtica és molt important i totes aquestes iniciatives són d'agrair.

Com a curiositat, el Flock 1.1 és una versió que s'allunya del català estàndard. És català occidental, el que es parla a València -o valencià com hi diu a la pàgina de Flock- i m'han fet gràcia els seus enllaços escrits en aquesta varietat (cliqueu ací). No tot ha de ser en català central!

4 coses a dir:

aniol ha dit...

Vaig estar a punt de passar-me a Flock quan el Firefox 2.0 no acavava de funcionar al Windows XP i consumia molta memòria...
Però casualitats de la vida la placa base de l'ordinador va petar i vam haver de comprar un ordinador nou. Amb el nou el Firefox 2.0 ja em funcionava prou bé, així que no vaig passar-me a Flock.
Amb la versió 3.0 del Firefox prometen que el consum de memòria baixarà bastant. Vés a saber...

dukebody ha dit...

¡Hola Esther! Gracias por escribir sobre Flock.

Probablemente Firefox te va lento porque tengas extensiones cargadas.

Sea como sea, una de las principales metas de Flock es que la gente non-techie pueda usar funciones avanzadillas de la Web, como pueden ser los favoritos remotos, los canales RSS, Twitter o subir fotos por Internet. Parece que contigo lo han conseguido. :-D

Actualmente los ciclos de traducción son bastante apretados, porque están sacando versiones nuevas del programa casi cada dos meses, y a nosotros nos dan unas tres semanas para traducir todo lo nuevo y comprobar que todo esté bien. Vamos, que o tienes tiempo libre o no hay forma. Es verdad que los catalanes sois muy trabajadores a la hora de traducir el software a vuestra lengua; ¡enhorabuena!

Estamos diseñando unas camisetas especiales chulas de Flock para enviárselas a los traductores como reconocimiento de su labor.

Sí, el consumo de memoria en Firefox 3 se ha mejorado considerablemente, después de varios años de trabajo por parte de Mozilla. Flock 1.3 se basará en Firefox 3, que se publicará probablemente en un par de meses.

toniher ha dit...

Hola,

el tema dels criteris de traducció ja va tenir certa polèmica amb el Firefox ;)

Més info:
http://www.softcatala.org/noticies/24102006489.htm

Salut!

Esther ha dit...

aniol, no havia pensat que potser era perquè consumeix molta memòria el firefox... tot i així, ara em fa el tonto i no se m'obren els pdf de res, ni amb firefox, ni flock, ni explorer... :(

dukebody, yo soy muy techie aunque no lo parezca, jajajaja... enhorabuena a ti por tu trabajo, que te lo mereces ;)

toniher, mai no plou a gust de tothom, això el que acostuma a passar... de moment, no he vist cap problema de traducció fent funcionar el flock... I ho reitero, em sembla fantàstica la traducció de tot programari i un esforç molt ben aprofitat :D