Fet amb esforç femení, of course

Me n'oblidava. Camino incierto em va nominar per aquest premi, el Premio por su Esfuerzo Femenino, creat per El blog de Nyki. I mira, m'ha fet il·lusió, perquè jo pocs premis guanyo, dels únics el premi de dibuix del supermercat Esclat del meu poble, i ni això, que vaig quedar 7a.

Bé. El tema és l'esforç femení. La veritat és que no hi ha gaires blocs de dones, no entenc per què deu ser. Però tot i així, n'hi ha pocs i molt bons, i totes hi posen aquest esforç femení, i perquè no ens agrada el sexisme direm que el sector masculí també hi posa el seu esforç masculí, va. Blocs de dones que jo visiti i que us recomani? El de Camino Incierto (és clar! molt acollidor, per cert!), el Feminitzant la Tarracosfera (amb apunts originals sobre l'actualitat tarragonina i diria que la blocaire pionera dels blocs del Camp), el de la Roxiña (gallega i ara amb seu a Dinamarca, jo de gran vull ser com ella), i la Lolacomomola (les petites grans curiositats del periodisme que més molen juntes en un sol lloc).

I avui és un bon dia per escriure sobre l'esforç femení. Avui llegia a La Vanguardia impresa (que no he trobat l'article on line) que Bèlgica, Suïssa i el Quebec havien vetat a la periodista Christine Ockrent com a directora del canal de televisió TV5Monde per ser la dona del ministre d'Afers Exteriors de França. Llegiu el seu currículum, ple d'esforç femení. Jo li dono el premi a la Ockrent, au.

3 coses a dir:

aniol ha dit...

Sempre està bé trobar blogs nous. I a vegades costa trobar-ne d'escrits per dones.
Deixo pendent mirar el de la Roxiña, prefereixo fer-ho amb calma. Em faria gràcia seguir-ne algun en gallec, m'agrada aquesta llengua però per això vull mirar-lo amb calma per entendre clarament el que diu.
El que sí que m'he quedat és amb el de la Lolacomomola.

Wostin ha dit...

Ei, doncs felicitats per la nominació ;) Ara faré una ullada als blogs que proposes.

El curriculum d'aquesta periodista quasi hauria d'anar per volums no? Ens queda molt camí en això de la igualtat de gèneres... sempre passa igual, els que tenen (i/o volen) el poder s'agafen amb ungles i dents a qualsevol argument, i fan el que calgui per treure's del davant les "amenaces" que se'ls presenten. I si es dona sembla que s'hi esforcin més encara. Mamons!!

Esther ha dit...

Aniol, costa de trobar-ne escrits per dones, sí. Doncs et recomano el de la Roxiña, és un bon lloc per impregnar-se de la cultura gallega.

Wostin, queda molt camí per la igualtat de gèneres. Un dia, fent una entrevista, una sociòloga m'explicava que no pot existir la igualtat de gèneres, que no és natural perquè no tot ha de ser 50 i 50. Sí que cal tenir en compte les dones, però en alguns camps, doncs alguns homes sabran desenvolupar les tasques millor i en d'altres, doncs a l'inrevés. I de la mateixa manera en les llistes electorals. Complicat, eh!! ;)