27 maig: la quetxua

- Sí, sí, cadascú amb quetxues, i ja ens ho passarem bé.
- Això de les quetxues és bona idea!
- Però jo no en tinc de quetxua...
- Perdoneu, però m'he perdut. Què és una quetxua?
- Una tenda de campanya, una Quechua del Decathlon.
- Ah...
Vivim en un temps en què les senyores duen manolos als peus, i els qui no poden vestir-se les extremitats inferiors amb tant luxe s'han de conformar amb vambes i xiruques, les de tota la vida. El googlejar està a l'ordre del dia, els pòstits inunden les pantalles planes de les oficines i els aipots substitueixen els walkmans de tota la vida.

I és que a Pompeu Fabra li xiulen les orelles -i no per dur l'aipot tot el dia a les orelles amb singles dignes de cantants xiquiliquatrencs com Sebastien Tellier-. Abans, per anar de camping, només necessitaves aspirines, una munió de clínexs, un buf per a l'ocasió, tiretes, i algunes xibeques, però ara t'has de fer amb una quetxua, i sinó, no vas enlloc.

PS. Felicitacions al departament de Comunicació -o el que més o menys s'encarregui d'això- de Decathlon. Que una marca comercial passi a formar part del vocabulari dels parlants de qualsevol llengua és digne d'admiració.

3 coses a dir:

aniol ha dit...

Com deia un professor que vaig tenir (que per salvar la seva integritat física no en diré el nom): "Des que les dones fumen, parlen de tu, porten faldilla curta,... el cinema explica històries frívoles,... Que el món ha canviat"

Haig de confessar que jo tinc una tenda d'aquestes, la de 2". Em va costar una pasta, però veient lo fàcil que és desplegar-la i plegar-la... per mi val la pena.

L'illa dels monstres ha dit...

lo d'anar de camping sempre dona peu a fer-se uns entrepans de pa bimbo. però a la bossa no hi pot faltar mai ni tipp-ex ni celo.

(sí, ho he lligat de manera patillera)

Esther ha dit...

aniol, aquí no està en perill la integritat física de cap professor, pots criticar, jo et deixo. I no són tan cares, uns 25 euros, que ja me l'he estat mirant aquesta quetxua que es munta en 2 segons :)

l'illa dels monstres, tenia apuntat tipp-ex i celo a la meva llista de paraules per a posar-les, com els nens que fan redaccions d'aquestes amb paraules obligatòries a l'ESO, però no sabia com lligar-les!!!! i en el pa bimbo no hi havia ni pensat... xDDDD