28 juny: adéu radiofònic en portada


Avui, a l'Avui, el seu adéu era notícia de portada.

No, no estic parlant de Bill Gates, que si us fixeu també el mateix 28 de juny la seva retirada i jubilació ocupa uns breus centímetres quadrats damunt dues paraules en negreta i d'efecte contundent. "Bassas plega". 14 anys al peu del canó, vull dir al peu del micròfon de Catalunya Ràdio. I jo els últims tres l'he escoltat des de l'autobus i des del cotxe, i trobaré a faltar els primers titulars del dia i l'enigmàrius, que mai no encerto -per la son que pot amb mi, no per res més-. Així, estarem a l'aguait per a veure si està a l'alçada qui hereti la franja horària estel·lar a Catràdio, i sinó haurem de sintonitzar RAC1, Protagonistas amb el qui també he escoltat des de petita, Luis del Olmo, a Punto Radio, o El matí i la mare que el va parir, i anava a dir El Jaroteo, però no m'atreveixo.

Bromes a banda, l'últim examen d'enguany a la facultat, de Gèneres informatius II concretament, tenia entre les seves preguntes: "Per a quin tipus d'entrevista t'hauries de preparar si et demanen fer la producció d'una a Joan Laporta per a les vuit a El matí de Catalunya Ràdio? I com es diu el conductor del programa? Escriu-ne també el comiat de l'entrevista". La segona és fàcil -tirada!-, però que el nom d'un periodista es converteixi en qüestió puntuable d'un examen de la facultat de Periodisme -i que tothom ho sàpiga, sense ser postulant a periodista- té mèrit, molt de mèrit. I més mèrit tenen els 14 anys al peu del micròfon, pocs si els comparem amb els que li queden per davant, segur que sí.

9 coses a dir:

Wostin ha dit...

A mi també em costa encertar l'enigmàrius, si bé alguns dies l'encerto! l'últim una mica complicat que recordo era "Arrana" jajaja

Aquest home s'ha guanyat el lloc que ocupa a pols, i em penso que serà un referent.

P.S.: Dues actualitzacions en un dia! Fantàstic!!

aniol ha dit...

Jo això de que plega... Diguem-ne que marxa després fart que un il·luminat del PSC amb la seva paranoia de "crostes nacionalistes" hagi decidit espanyolitzar la Corporació.
Ja fa temps que no tinc Catalunya Ràdio com a primer opció, i sí Rac1. De Catalunya Ràdio però, m'agrada (tot i que no escolto gaire sovint) "el Cafè de la República".

Esther ha dit...

wostin, "arrana"... ufff, quina paraula!!! a mi em té sempre una bona estona pensant, i mai l'encerto, hahahaha... i tant que és un referent!!! :D

aniol, la crosta nacionalista, això diuen, però com que no se sap del cert, no es pot dir res. En tot cas, es tracta d'un mitjà públic, i per desgràcia, sempre és del color de qui mana. En mitjans de comunicació no hauria de ser així, però, vés, és una altra utopia d'aquelles...

Esther ha dit...

wostin, acabo de buscar arrana al GREC, i no hi surt!!! seguiré buscant als altres diccionaris de casa o m'hauràs de dir què significa, que ara em quedo amb el dubte!! xDDD

Eva ha dit...

han arrancat la crosta, la pell i la carn!

en fi, no sé on anirem a parar en aquest país

Wostin ha dit...

Som-hi doncs!

No recordo pas quina era la descripció que et permetia deduïr la paraula, aquest de'n Màrius Serra és molt hàbil!!

Estic segur que ja coneixes la paraula, hi posaria la mà al foc. "Arrana" és la terera persona en singular del present d'indicatiu del verb "arranar", i sí, sona a granota...
Segons el diccionari del IEC: Arranar v. tr. Tallar arran, deixar com tallat arran.

Salut!

P.S.: Avui m'he comprat una coseta molt xula! jajaja Quan tingui un moment penjaré la foto... ja veurás ;)

Esther ha dit...

wostin, és clar, arranar!!!! hahahahaa no havia pensat que podia ser un verb! (sóc bastant curteta, així és evident que no encertaré mai cap enigmàrius) merci per les molèsties d'haver-ho de buscar!!!!!!

P.S. A veure què t'hauràs comprat!!!! :D

Noctas ha dit...

Doncs que vols que et digui.Ja se'n pot anar a fer punyetes.A mi no em diu res..saludus

María Teresa ha dit...

Fa un temps jo escoltava un programa molt interessant de Catalunya Ràdio que feien o fan,no ho he comprovat,els caps de setmana.És un periodista amb una veu molt dolça.