28 juny: poc ens informem al camp

I és que, entre altres dades, els resultats del Baròmetre de la Comunicació de Catalunya de l'any passat, indiquen que, en el conjunt de Catalunya, les comarques tarragonines són les que consumeixen menys premsa d'informació general i la premsa local és la menys llegida.
El Punt - 27 de juny de 2008

Aquest és un fragment d'un article que ahir em va cridar l'atenció mentre llegia El Punt. Però no només pel fet que comenta que els del Camp de Tarragona no s'informen prou, sinó perquè diu que no s'informa prou sobre el Camp de Tarragona, que ve a tenir un sentit un xic diferent. Aquesta sensació sempre la tinc quan llegeixo El Periódico, que em fa sentir barcelonina, però no els hi tinc gaire en compte.

Segons el què diu la notícia, a les comarques tarragonines es consumeix més premsa nacional que no pas de la d'informació de proximitat. Tot això em porta a certa divagació: no s'hauria de menysprear el que és local, i això que Catalunya, en premsa comarcal, és tot un referent tant a nivell estatal com europeu. Tot i així, és clar, qui paga el seu euro (i euro amb deu cèntims per El País) mana sobre el què vol estar informat.

Foto: "manllevada" del Flickr de manu_aventuras

2 coses a dir:

Quim ha dit...

Pot ser sí que la gent paga un euro pel que vol llegir. Però la cultura de periodisme local té poca rellevància en els mitjans grans, segurament faran servir el periodisme local per informar-se del que passa a cada territori però no se'n informa. Jo poso sobre la taula, si hi hagués més diaris locals que regalessin fiambreres cada diumenge, es llegiria més premsa local=?

Esther ha dit...

quim, bona pregunta!!! és veritat, la gent no compra el diari per informar-se, sinó per la fiambrera, el dominó del barça i per el DVD portàtil de pantalla doble per portar-lo al cotxe. Crec que sí, que això de la premsa local és més difícil del que sembla...