24 juliol: fum i portal (no de nadal)


Vet aquí el portal de Puigpelat. I al fons s'hi veu la Plaça de la Vila, amb el seu consistori, i el tradicional padrí amb un bastó acaba d'il·lustrar la imatge, a més d'un senyor amb anorac vermellós gens estiuenc i poc adient per la xafogor d'avui -oblidem-nos-en d'aquest detall irrellevant-. Aquest era el punt d'accés de la muralla puigpelatenca, feta al segle XII si el cartell que hi havia a la vora no anava gaire errat, ja que jo no m'ho conec gaire. Una escena pintoresca. Però ara girem-nos 180 graus i fem uns passos enrere.





Tots recol·locats i recol·locades? Sí? La llàstima és que la contaminació de les fàbriques faci acte de presència a l'escena, entre l'arbre on hi pengen la cinta blava per la festa major d'hivern i la que jo diria que és la serra de Miramar -el meu fort mai no ha sigut la geografia, ja ho sé!-. Tot i així, el fum fa que perdi un xic del pintoresquisme que hi quedava.

5 coses a dir:

Wostin ha dit...

Un senyor amb un anorac vermell, i tot de fum!! (ara entra en escena el tertulià tremendista i diu:) "Això abans no passava! deu ser cosa del canvi climàtic, segur. " jajaja.

M'has recordat algun cop que he anat a Rupit i he tingut la impressió de recular centenars d'anys enrere en el temps. T'ho recomano.

D.Guerrero ha dit...

Esther, un plaer trobar estudiants de periodisme per aqui. Tot i ser d'una altra universitat, veig que l'ambient és similar a tot arreu.

Et segueixo ;)

María Teresa ha dit...

Muy ilustrativo,cara y cruz,es difícil compaginar lo antiguo y lo moderno.

Noctas ha dit...

Bones fotos. Per cert el que diu Wostin és cert. Si no has anat a Rupit és del tot recomanable...saludus

Esther ha dit...

wostin, això és perquè la foto la vaig fer al cap al març! només de pensar ara en un anorac vermell, uf! hahahaha

d.guerrero, sí, més o menys a totes les facultats passa el mateix... jo també et segueixo :)

tere, y mira que a veces lo antiguo no es más bonito que lo moderno... en este caso, ya se ve claro que le da mil vueltas lo antiguo a lo moderno.

noctas, doncs no, mai he tingut ocasió d'anar a Rupit. M'apunto la recomanació :)