05 agost: Si estàs conduint, fes una foto


Si estàs mirant l'anunci, no mires la carretera.

Si no estàs mirant la carretera, t'estavelles contra l'anunci palplantat.

Si t'estavelles contra l'anunci palplantat, de qui és la culpa? De la carretera, dels publicistes, dels responsables de la campanya o de l'ésser humà i l'efecte tafaner al que es veu abocat irremeiablement quan condueix?

P.D. Tanca publicitària al carrer Francesc Gumà i Ferran, a Valls.

8 coses a dir:

aniol ha dit...

Prefereixo l'enginy francès en aquest tipus de publicitat. Com sempre que vaig a França, me'n adono com aquí en tema d'informar sobre el perill del trànsit de cotxes i demés encara no estem gaire ben inspirats.

Miquel Saumell ha dit...

Saps què és el més curiós, Esther? Doncs que els anuncis comercials que hi havien abans a la carretera els van prohibir ja fa bastants anys, precisament per no pertorbar l'atenció dels conductors. Ara només et trobes la publicitat “institucional”, aquella que anuncia precisament els prohibicionistes, tant en forma de tanques com de anuncis lluminosos “actius”. És allò de donar exemple fent exactament el contrari del que se suposa que s'ha de fer. La limitació dels 80 a les autopistes a les entrades de Bcn se la salten tots els cotxes oficials. Estic cansat de veure-ho. Potser és que tenen pressa...

La casa de Pinel ha dit...

es un puntazo cuando lo ves por hay, pero miquel samuell tiene razon, fue la direccion general de trafico quien trato de eliminar este tipo de publicidad, esta claro que aunque predican, no dan ejemplo.
un saludo.

M.Z. ha dit...

La veritat és que no sé jo a qui se li ha acut aquesta campanya, però no la veig gaire encertada, com comentaven Miquel i el de la casa de Pinel. Aquest tipus d'anunci, completament redactat i sense imatges, despista encara més que els que són bàsicament fotografies, que amb un simple cop d'ull es reconeixen. Però bé, si el deixen ficar, per alguna cosa serà...

Esther ha dit...

aniol, mai no havia sentit a parlar de l'enginy francès en publicitat, hahaha

miquel, jo recordo la polèmica dels toros Osborne perquè distreien el conductor... El cas és que entre aquestes tanques com les de la imatge i els retols als què et refereixes "XXX morts el mateix cap de setmana l'any passat" no ens estan fent cap favor als qui anem al volant. No sé si aquí és gaire adient, però potser seria el que es diu "feta la llei, feta la trampa"...

I això que dius de les entrades a Barcelona a 80 km/h, ho hem comprovat moltes vegades que TOTHOM s'ho passa pel folre. Al cotxe activem un avís sonor que ens indica quan passem de 80, i absolutament TOTHOM (un 95%) va molt més ràpid...

la casa de pinel, tens raó amb això de predicar i no donar exemple ;) Jo l'havia vist l'anunci, a més d'aquí a Valls, a Tarragona, justament a la nova rotonda de la carretera Valls-Tarragona, després de passar l'entrada a la facultat de Sescelades, fa cosa d'un mes. Volia haver-li fet una foto aleshores, però al cap de dos dies va desaparèixer la tanca.

m.z., no crec que l'error garrafal de l'anunci sigui el missatge escrit... És més, la base és el missatge escrit, i en aquest sentit, de la intencionalitat que té i pel suport, trobo que té "mala baba" (per dir-ho d'alguna manera). Una fotografia amb més detalls distrauria encara més, segons el meu punt de vista, però tampoc en sé gaire. I si l'han penjat, ho han fet, evidentment, perquè crida l'atenció i perquè sinó jo ara no estaria parlant d'això al bloc :P

bobbin ha dit...

ep, que feia temps que no passejava pels blocs, tant de temps com fa que soc de vacances xD.

Jajaja m'ha fet gràcia perquè jo vaig pensar exactament el mateix!!

No se quina és exactament la intanció de l'anúnci... Potser és psicologia inversa, del pal... "no em miris, pallús!" o alguna cosa semblant...

Esther ha dit...

bobbin, sí, sí, és això!!!! psicologia inversa i "ei, no em miris, pallús!!!"... em quedo amb la teva interpretació! :D

Efrem ha dit...

Ahaha, li falta un "Collons!" al final, li donaria contundència :P