28 agost: Qüestió de sort

Font de la foto: jo mateixa

Ep! Aturem-nos per un moment en aquest temps de psicosi aeronàutica, bel·licisme georgio-russià, de pressupostos generals de l'Estat i de candidatures a la Casa Blanca com la de'n McCain, n'Obama i la pubilla Hilton, i preguntem-nos la raó d'aquesta filera d'homes i dones de bé en ple mes d'agost al bell mig d'un pas de zebra.

Sí, la causa d'aquesta espera de més de mitja hora davant l'Administració de Loteries número 1 de la capital del Pallars Sobirà és la temuda crisi, en negreta i en cursiva, que desperta la fal·lera ludòpata de la ciutadania. Algú havia comentat en aquest bloc que s'acostava el pre-Nadal, i personalment, em quedo amb aquesta estampa pre-nadalenca a Sort, davant de la Bruixa d'Or un dissabte 23 d'agost a les 12 del migdia i amb uns calorosos -que no xafogosos- 25 graus, que no és poc als Pirineus.

Però la propietària d'aquest humil bloc no s'ha desplaçat ad hoc a Sort per a demostrar que no és una llegenda urbana que hi hagi cua per comprar un dècim 4 mesos abans del sorteig. El cas és que tots ens vam perdre anant cap a Andorra. A Artesa de Segre vam agafar la carretera de Tremp seguint el nostre sentit de l'orientació i ens vam desviar una mica -diguem-ne uns 100 km- i, per casualitat, vam anar a parar a Sort. I no per superstició, sinó per estadística els de Sort van aconseguir fer el seu agost amb nosaltres. Venen tantes i tantes participacions que, per força, alguna ha de ser la de la grossa. Dic jo.

I és que serà enguany quan el primer premi de la rifa de Nadal caigui a les administracions del carrer de la Cort o la de la plaça del Pati de Valls, on hi passen de llarg les aproximacions i fins i tot la menudalla (la pedrea, que en diuen els padrins). Qüestió de Sort.

5 coses a dir:

Wostin ha dit...

Aquests de la Bruixa d'Or són els que més hi guanyen, quin negoci que han muntat amb la loteria!

Fa temps vaig llegir que estadísticament hi ha més probabilitats que et caigui un llamp inesperadament, que comprar la butlleta guanyadora del primer premi... però tampoc puc garantir que això sigui cert, per sort no m'ha passat cap de les dues coses! :P

P.D. Això de la orientació de les vaques és increíble!

aniol ha dit...

Quina gràcia. Jo per això no compro loteria des de fa alguns anys. Així ja sé segur que no em tocarà i puc passar tranquil aquell dia que la gent la veus neguitosa enganxada a la ràdio o a la televisió.

Bobbin ha dit...

:O
Principi d'acció i reacció! ^^

El que em deixa de debò impressionat és que hi hagi gent que pugui esperar 4 mesos a un sorteig!! Jo ja patia quan comprava "boletos" de la ONCE! Ara m'he passat als rasca's aquests i puc saber inmediatament que he llençat els diners o m'ha tocat un reintegrament, que probablement serà reinvertit en més il·lusió defenestrada.

Mira, no t'ho vull grafar, però si has acabat a sort per casualitat, per "algo" serà... compra compra compra!!

Esther ha dit...

wostin, doncs no vegis el negoci! i el més curiós de tot és que hi ha una bruixa enorme a dins l'administració i té el nas desgastat perquè tothom frega el dècim allà...

aniol, però el 22 de desembre té la seva gràcia, amb el seu diari de tarragona que compres a la tarda amb els números i tot... xD

bobbin, ja en vaig comprar!!! això mateix vaig pensar que si hi havíem arribat allà devia ser per alguna cosa ^^
Si passes per aquí després del 22 de desembre i veus que no he actualitzat ni res en una bona temporada, senyal que m'estic dedicant a fer la volta al món o vés a saber què! :D

María Teresa ha dit...

Y,además de las colas in situ venden muchísimo por internet,yo que siempre me acuerdo a última hora ya no elijo porque aquí en Palma también se ha convertido en costumbre venderla en Agosto,los turistas la compran.
A mí me basta un décimo por si acaso,es como el turrón,propio de la época y sólo para y en esa época.Un abrazo.