Ja és primavera (a Valls)

Tot i que la Plaza Mayor té molts més metres quadrats i una castissa estàtua equina que la presideix, sens dubte em quedo amb la Plaça del Pati, al bell mig de Valls, emblemàtica i alhora renovada des que fa un parell d'anyets es va obrir plaça de nou. Els coloms hi continuen essent assidus, com tots els vallencs, que hi fan vida. I l'omplen de vida (vegi's la foto de l'esquerra). Encara no gosen, però a l'estiu, en lloc d'emprenyar els pobres coloms -com jo també vaig fer en el seu dia-, els qui vaig retratar aquí estarien ben xops saltant entre els jocs d'aigua de la font que a la nit es torna de colors.

El cas és que dijous va haver-hi treva de pluja. A Madrid ja feia dies que dels 25 graus no baixàvem. Quan el sol va dignar-se a fer acte de presència, vam aprofitar per a esmorzar sota la pèrgola, vigilats de prop per la dona que es pentina i el casteller de'n Josep Busquets. Res millor per a celebrar la rentrée de la primavera.

Tots tenim una plaça de referència. Fins i tot una rambla amb vistes al Mediterrani. O una plaça on per Nadal s'hi planten uns avets gegants que cauen amb una ventada de no-res. Potser la vostra és també la de la Colometa, que explicava la Rodoreda. La meva, si més no, és la Plaça del Pati, la que s'amaga sota els tendals de la Firagost, on els diables fan de les seves per Sant Joan, i la que durant tot l'any és acollidora tant per vallencs com a forasters. Feu-me cas, i si no hi esmorzeu, almenys feu-hi una parada abans d'arribar a plaça les jornades de diada castellera.

P.D. La foto del costat, imprevista, fotent-li queixalada a un croissant. Feu-me cas en això també, no deixeu la vostra càmera a l'abast de ningú, us podeu trobar fotografies com aquesta...

12 coses a dir:

Carlota ha dit...

Ostres esther! Quan de temps i quina entrada tan emotiva!

Suposo que quan ets lluny de casa i tornes aprecies més el que tens el voltant... . La meva plaça és la del Mercadal, a Reus, aquella plaça que és el centre neuràlgic de la ciutat, que fa olor a festa major, on els nens també corren amunt i avall i que tampoc canviaria per res del món.

Però com va per la plaza mayor? Què tal l'experiència madrilenya? Li acabo d'enviar un mail al capriotti amb les assignatures i ja tremolo esperant a veure què em diu!

espero que estiguis molt bé! jo estic estressada només de pensar que d'aquí unes hores he de ser a classe, XD

bobbin ha dit...

Esther, ja no puc més... em mata la enveja del teu ninot apedregat al veure's la direcció. És aquella sensació que veus i dius aaagh... jo també vull però no se com! Ara mateix ets lo més "cool" de la blogosfera!

Puis jo creia que els coloms aquests que surten a la foto només es veien a Barna, de fet, pensava que es van fer negres per la contaminació, i que a la resta del món eren... una mica més blancs. Potser son coloms emigrats!

I això és una plaça com Déu mana! Amb vida! A la del meu barri ningú hi passa de nit, que roben... coses de ser plaça i rotonda... I no et queixis de la foto, que si te la fan instants després potser estaves disseccionant més el croissant xD Sort!

P.D: Jo no hi he estat, però sembla que et vas endur a Valls la calor... Es veu que Madriz ha estat polar aquests dies :S.

L'illa dels monstres ha dit...

Les places tenen un algo especial, viure en una ha de ser algo realment genial, sobretot si és d'aquestes petites on sobretot hi regna la tranquil·litat.

Per cert, m'he assustat al llegir el nom de Capriotti pels comentaris d'aqui dalt jaja

DooMMasteR ha dit...

M'ha vingut al cap la trabucada a la que vaig anar fa poc i que va acabar allà. Encara em xiulen les orelles ;-)

Jo em quedo amb la Plaça Gran de Mataró. És molt acollidora i tranquil.la.

Esther ha dit...

Carlota, tens raó. Quan et passes una bona temporada fora de casa (en el meu cas feia tres mesos que no tornava a Valls) valores molt allò que sempre has tingut a tocar, potser perquè et porta bons records i perquè, quan ets fora, el que intentes és quedar-te amb les coses bones que tens a la teva "pròpia casa" (diguem-ho així) i amb les que trobes a fora. Jo ho intento fer així :) A la Plaza Mayor, com aquell que diu, vaig passar el dia de la Mona, hahaha, i va molt bé! Espero que també et vagi molt bé a la URV, a veure si algun dia hi puc baixar!!!! :D

Bobbin, no, els coloms a Valls, que jo recordi sempre han sigut de color de gos quan fuig, amb alguna excepció de color blanc, però aquests eren minoria i el blanc de les criatures. A Tarragona ciutat, els coloms són una plaga i han d'utilitzar una alarma especial que sona (si no m'equivoco) a les sis/set de la tarda i desperta a tot déu de qualsevol migdiada. Aquests també són iguals de color, de comportament ja no ho sé, els coloms de Tarragona estan mig atontats, per culpa de l'efecte refineria que es respira a l'ambient. Interessant també és comprovar com et poden arribar a atacar els ànecs de la plaça Imperial Tàrraco si se'ls emprenya des del cotxe mentre es fa la rotonda.
Cert, no hagués sigut gaire cool per part meva posar una foto disseccionant encara més el croissant :)

Illa dels monstres, fa un temps el Pati no era tan tranquil, l'ambient no era el mateix... Ara està molt xula, però també tinc aquesta sensació perquè feia molt temps que no la trepitjava!
P.D. No l'he tingut mai de profe! Fa por...? hahaha

Doommaster, és que els trabucaires i l'Ós de Valls fan por...!!! I una trobada de trabucaires, per a que no et xiulin les orelles encara! No conec Mataró, però si dius que és acollidora i tranquil·la, si algun dia hi vaig a parar intentaré comprovar-ho.

Martí ha dit...

Hhmmm croissants, ensaïmades... les cafeteries d'aquí no tenen coses d'aquestes!

Anònim ha dit...

La veritat és que la Plaça ara està molt bé. Ara a la plaça s'hi pot jugar, passejar i seure sense problemes. M'agrada el Pati i a qui no li agradi, que s'arrasqui ;)

Tondo Rotondo ha dit...

T'ha quedat un post molt xulo i lluminós!

M'ha agradat!

Jaume Pros ha dit...

M'ha agradat molt aquesta entrada... i no pel fet de ser de Valls. És que t'ha quedat molt bé, la veritat.

Esther ha dit...

Martí, així que no en tenen? Però et dic una cosa, els croissants i les pastes que fan a Catalunya no saben igual que les de Madrid...! El que ara he enyorat molt, la Mona!

Anònim, tens raó, ara hi ha molt més espai per a jugar i seure... Abans només teníem la terrasseta de la Jijonenca, però ara trobo que tot està molt millor! I no ho dic només jo!

Tondo i Jaume, moltes gràcies pel que dieu! :)

Laia Martínez ha dit...

doncs sí que té raó en Jaume Pros, t'ha quedat molt bé l'escrit! hehe la meva plaça preferida... no se si en tinc, però una que em porta molts records és la plaça del pou d'altafulla. Records d'infància, hi anavem a patinar, jugar, a festes, els castells, els correfocs, els cercaviles, ... llàstima que no puc penjar una foto aki al comentari! jeje

Quim ha dit...

ja ho pots ben dir el Pati de Valsl és realment bonic. I a mi la renovació m'ha agradat.