Votant per correu (part I)

Tan bon punt he vist a la televisió a la Carla Bruni xiuxiuejant un"Bon courage, mon chouchou" acompanyat d'una moixaina per donar força moral a monsieur Sarkozy, que he decidit que jo també havia de fer alguna cosa per Europa.

No està a l'alçada d'una carícia parisenca de la Primera Dama de França, però sí és el granet de sorra que pot aportar qualsevol ciutadà europeu, lluny de la seva llar, que es preui: assabentar-me de com votar per correu per les Eleccions al Parlament Europeu del proper 7 de juny. Que, per cert, aquesta nit és el tret de sortida de la campanya amb l'enganxada de cartells, tot i que Mayor Oreja presideix ja des de dies enrere l'skyline de Plaza de Castilla i les comparacions del PSOE ja s'han fet amb la majoria de cartelleres del centre de Madrid, sense cap altre color polític a la vista en pre-campanya.

El cas és que m'he dirigit a l'estafeta de Correus, on ja poques cartes es lliuren i es reben, sinó que -almenys a Fuenlabrada- venen mòbils. I li he fet a la funcionària de torn "vull votar per correu", decisió meva que ha qüestionat amb un "segur que vols votar?", que m'ha deixat capficada per uns instants, els joves també tenim dret a votar i vull pensar que a la gran majoria ens preocupen les nostres institucions. M'ha fet dirigir a l'altra finestreta, on per fi he aconseguit un imprès amb un número considerable de passos i burocràcia a tenir en compte per a que el vot no sigui nul i un sobre (a la imatge), que s'ha d'omplir i que implica tornar-hi per a enviar-lo cap al meu lloc de residència, però no serà aquesta la meva última visita a Correus.

Tot seguit es lamentaran del baix percentatge de vots (incloc el vot epistolar aquí). Que el resident absent ha de tenir molta força de voluntat si vol votar. Seguirem informant de com va aquest vot, d'entre un cens de 350 milions de persones, per a triar europarlamentaris.

12 coses a dir:

L'illa dels monstres ha dit...

jajaja boníssima la pregunta de si estaves segure de si volies votar.

jo fa poc he arribat a casa (és mitjanit passada) i baixant pel carrer (a reus) he vist de fondo al correr monterols un grup de gent amb banderes i uns cartells amb la cara de l'aznar. primer em pensava que era alguna despedida de solter o una festa universitària, però llavors he recordat que venien eleccions europees.

per cert, els cartells de l'aznar eren de la campanya del PSOE. com sempre, fixant-se amb els altres enlloc de construir un discurs. al final ja no saps qui és pitjor. argh!!

Laia Martínez ha dit...

Déu ni do, jo avui quan he vist les notícies he pensat "ostres, aquestes eleccions la veritat és que ni m'he interessat en saber a qui he de votar", i no se si votar o no votar, sempre he votat, ho he de dir, perquè penso que és un dret que tenim i com diu la meva mare "ens ha costat molt d'aconseguir", però no ho se, de vegades penses que potser la solució seria que tots ens posessim d'acord i no votar, d'aquesta manera s'adonarien que estan actuant tots fatal, que no saben fer de polítics!!!
I respecte a votar per correu... jo també m'ho he plantejat, però no se que faré. Ja aniras explicant, Esther, que tal l'experiència heheh per cert, fins quan hi ha termini??

petons i fins la propera!

UN CATALÀ A IRLANDA ha dit...

I això que l'Aznar ja no mana!!! Com tampoc manen ni el Bush ni el Chirac ni altres del seu cartell! Que lamentable! I a sobre tot sembla que tornaran a guanyar a Catalunya (i amagant la Maleni que no se sapiga que va per davanat de la número 1 del PSC a la llista)...

bobbin ha dit...

A mi, l'únic que m'ha provocat la Carla Bruni ha estat el riure al veure la expressió "chouchou". M'ha recordat quan tenia que llegir-me en francés el "Le petit Nicolas".

De debò han de començar ja la campanya? No se la poden estalviar? Normalment en aquestes eleccions és on més desinformació tinc i on menys interès hi poso. No m'atrau aquesta idea d'europa que vènen.

No m'extranya allò que t'ha dit la dóna de correus, es rumoreja que molta gent que vota per correu ja era morta abans de la campanya. T'hauràn près per un zombi. El que no veig normal és que, si ja es pot ficar el dni (electrònic) al teclat del ordinador per altres menesters, perquè no es pot votar via electrònica? Amb el agreujant que ja té de per si el sistema del vot per correu és nefast. Es podrien actualitzar. Igualment, ànims i exerceix el teu dret.

Per cert, el veritable salvador de correus avuí dia: Ebay. Poca broma.

Anònim ha dit...

Hola Esther, està molt bé que exerceixis el teu dret a vot, un vot que ens assembla que va molt lluny però que ens afecta de molt aprop a tots plegats, estem a la UE, i podem donar gràcies a això, o potser no?

Pel que a la campanya, la veritat és que el PSOE, a manca de solucions i d'idees, els seus directors de campanya segueixen encaparrats amb el del "si tu no vas, ellos vuelven", patètic, molt patètic, que hi farem, si no donen per més, doncs a aguantar-se i que tot s'acabi el més aviat possible...

aniol ha dit...

Doncs vaja, pensava que hauria sigut tot més fàcil això de votar per correu. No em vull imaginar com serà (si s'atreveixen a implantar-lo) el vot electrònic, llavors.

Jo també tinc ganes de votar aquestes europees.

Efrem ha dit...

No defenso que s'hagi d'anar a votar peti qui peti, però sí que defenso que si hom no va a votar, com a mínim faci alguna altra cosa per la societat.

marta masqué barri ha dit...

jajajja no hi pensava k puc votar per correu! jo estic derasmus a UK....però sincerament tant de papeleo i tanta òstia me carda un pal impresionant...i més aki k tot ho foten tant complicat i mai saps on has d'anar a fer què! felicitats pel blog! un petó!

Esther ha dit...

Illa dels Monstres, t'he de dir que aquella bona dona m'ho va preguntar molt seriosament això de que si volia votar, hahaha...
Cartells amb Aznar? Aquí a Madrid no n'he vist cap d'aquests. Els que han penjat per aquí són iguals, amb la comparació (blau vs. vermell) però només he vist la versió amb Rajoy. D'acord amb tu que falta la construcció d'un discurs (però qui té un discurs avui en dia??). A mi tota comparació publicitària em sona a aquell anunci de suc de taronja amb un x tant per cent de suc que prové de taronges naturals.

Laia, tens raó. Crec que no ens hem interessant (encara) en saber a qui votar perquè hem tingut un temps amb empatx d'eleccions i campanyes i ara ja podiem respirar una mica. Comparteixo el que diu la teva mare, hehehehehe. Potser sí que el més encertat seria no anar a votar ningú (bé, les últimes dades d'abstenció ja donaven una pista de què està passant i què pensa la ciutadania de tot plegat...).
A veure... sobre votar per correu. Aquí t'escric els terminis:
- Fins el 28 de maig es pot anar a correu a sol·licitar-ho (aquest document que veus a la foto).
- Fins el 3 de juny pots enviar el teu vot (t'han de lliurar a casa un sobre amb totes les paperetes).
Espero que et serveixi d'alguna cosa!!! ;)

Català a Irlanda, no havia vist aquest cartell amb Berlusconi, Bush i companyia, l'he hagut de buscar una bona estona, però al final l'he trobat (veig que estic molt desconnectada, que tampoc sabia al principi qui era "lo gusiluz"), i la campanya és molt diferent a on estic jo ara. Tot i així, sí havia vist l'esquena de Vidal-Quadras (però en algun diari). Aquí no s'ha exportat aquesta idea i es limiten amb la comparació amb Rajoy i el "estás convocado. Este partido se juega en Europa" amb la cara del candidat... Sobre Magdalena Álvarez, a mi el que em preocupa és que es facin servir les llistes a les eleccions europees d'aquesta manera, per a recol·locar persones que "no han sabut fer la seva feina" en "algun lloc", i estic segura que no deu ser l'únic cas, tan se val el color. En general, no ens prenem seriosament les institucions, i així ens va.

Bobbin, poca broma, que la Bruni també ho diu molt seriosament això de "chouchou"!
Seeeeh!! Una altra campanya electoral! (noti's la ironia). Però no em diguis que no es trobaven a faltar els cartells...
Estic d'acord amb tu, no m'agrada la idea d'Europa que des de sempre ens han volgut encolomar. Tinc la impressió de que no ho saben ni ells mateixos la Europa que volen.
Crec que havien dit en algun lloc que aquestes europees serien les primeres en què es votaria electrònicament, però ja veig que no. Gràcies pels ànims, exerciré el meu dret (si aconsegueixo temps per omplir el formulari de sol·licitud abans!) :)

Anònim, em quedo amb això que dius: aquest és un vot que sembla que va lluny però que ens afecta ben a prop. Jo crec que sí, que podem donar gràcies que pertanyen a la UE... (ep, però deixem de banda Eurovisión i aquestes punyetes!). A veure com continua la campanya, però crec que no hi ha esma i que no ens sorprendran gaire... Merci per passar-te per aquí! :D

Aniol, què va. És complicat votar, molta burocràcia. A això hem d'afegir-li el servei de correus d'aquesta ciutat (que l'última vegada em va arribar una carta certificada després d'un mes). Aquest post tindrà una segona part. Doncs tots a votar!XD

Efrem, tant de bo tothom tingués la mateixa pensada que tu! :D

Marta, és que a UK tot és més complicat... que si conduir per l'esquerra, que si supers com el Tesco oberts 24 hores... Doncs no sé jo com ho hauria de fer per votar des d'allà!!! Si ho aconsegueixes, ja ens ho explicaràs! ;)

Noctas ha dit...

Certament Esther, qui vol votar per correu ha de passar per un rollo de paper de water burocràtic tan pesat, que la majoria claudica i no vota....saludus campiona!!!1

Jaume ha dit...

He vist aquest blog enunciat per tv3 i he entrar a fer una ulladeta. Allò dee votar per correu em pareix perfecte. T u vas a correu i dius que vols votar per correu. Es donen un paper on dius on vols que s´envie la propaganda electoral i fiques els teus datos. En pocs dies ja reps en persona tot el papeleo o reps l´avis. Si no estas vas a correus i alli es donen tot el necessari. El millor es que t´expliquen tot com va, com va fer el xic de correus d´Alcover. Fiques en el sobre un paper amb els teus datos de cens y el sobre amb el vot I EL REMITEIXES al lloc o taula on votes. Està be, reps tota l´informació necessaria i resulta curios. Crec que votaré per correu a partir d´ara.

Esther ha dit...

Jaume, hehehe, no m'esperava menys d'Alcover! :) A mi no em van explicar gran cosa, la veritat, però de l'estafeta de Correus de Fuenlabrada no me'n refio gaire. Em va resultar molt curiós, que van venir a donar-me totes les paperetes en mà al meu pis. Molt curiós, com tu dius! Moltes gràcies per passar-te per aquí! :D