Poesia urbana (IV)


Aquest bloc sempre ha tingut la voluntat d'apropar els petits detalls amb què convivim, que se'ns passen per alt, i que han de tenir un cert reconeixement (o calúmnia, segons el cas).

La IV entrega de la saga de poesia urbana vallenca (vegi's la I, la II i la III) la dediquem al mural que el dissabte passat acabava de pintar el Zenta (aquí la seva plana web, amb grafits molt vistosos) al carrer de la Cort. No hi falta detall: el campanar (el més alt de Catalunya), els gegants, els Tres Tombs, la calçotada i els Xiquets de Valls. Tot un artista.
PD. Sé que falta un tros de mural amb la Colla Vella. No és res personal :) No hi ha hagut manera de que la quarta foto volgués estar al lloc!

11 coses a dir:

aniol ha dit...

Hi ha ciutats força grises... No posarem exemples. I també hi ha pobles que són antiestètics amb intenció premeditada.
Res, que trobo molt bé que cedeixin espai als grafiters perquè s'hi esbargin.

Anònim ha dit...

M'agrada molt el teu post Esther. Però, perquè no has tret la tanca?

Salutacions

Esther ha dit...

aniol, no crec que cap poble sigui antiestètic amb intenció premeditada... com que sobre gustos no hi ha res escrit, el que a un li pot semblar estètic i el súmmum de la perfecció, a l'altre li pot semblar una merda punxada en un pal.

Anònim, ja me'n faig càrrec d'això de la tanca, i sabia que algú m'ho diria! Vaig intentar moure-la (que no era una tanca, sino unes quantes) i ja tinc l'experiència de moure tanques d'altres ocasions en la meva vida, i pesaven...!!! si l'amo de la botiga del costat, el de Fotografia Masip, em mirava com feia la foto amb les tanques, i devia pensar... "mare meva aquesta xiqueta, que no sap fer fotos...!"

Jesús M. Tibau ha dit...

una bona mostra de la cultura vallenca

aniol ha dit...

Esther, em referia a les ciutats que poc a poc van eliminant els seus espais verds atapeïts d'arbres i places acollidores, per espais oberts de ciment i columnes d'acer. També dels pobles que fins fa uns anys estaven formats per cases amb murs de "pedra vista", però que actualment et trobes ara amb gent passada de modernitat que es fan cases de disseny pseudo-innovador amb murs "plans" i portes llises de ferro...

bobbin ha dit...

Ans de tot, trencaré una llança a favor de l'Aniol, perquè hi han desordres urbans a moltes ciutats/pobles que no tenen cap encant per culpa de que "Money makes the world go around"

Jo soc bastant contrari als grafittis i a les pintades. Ambdues coses em dónen una incòmoda sensació de brutícia, però he de dir que murals de grafitti com aquest son molt encertats. Impressionen, son vistosos i sobretot, demostren que son una mena d'art que podria estar en millor consideració. El que passa és que aquest de Valls, amb un de Vilanova i un de Martorell, no he vist gaires murals que valgui la pena mantenir...

A més, als vallencs us toca la fibra! No és per menys.

L'illa dels monstres ha dit...

a Reus també han pintat graffitis amb elements festius de la ciutat en motiu de la Festa Major de Sant Pere. Tot un encert, ja que aquest art ajuda a donar vida a les parets grises.

Noctas ha dit...

mmmmm l'art el trobem per tot arreu. De vegades em pregunto perquè ens entestem tant en viatjar quan la bellesa la tens al teu costat...saludus

Wostin ha dit...

Ara entenc per què ho deies allò! hahaha són coincidències d'aquelles que passen.

Clar que posats a analitzar-ho... deixa'm matissar. El teu post és totalment artístic! li falta el component líric indispensable per fer-ho poesia: almenys una paraula (o un llibre, com en la segona entrega) Què en penses? :P

Laia Martínez ha dit...

mira tu, perdonaré que a la fotografia hi apareguin les tanques hehe em sembla la mar de bonic que les parets grises embelleixin amb l'art dels grafiters, a mi m'agrada quan ho veig, ara, sempre i quan valgui la pena els dibuixos que s'hi fan i tinguin un sentit, gargots per gargots millor que passem. I respecte la qualitat artística dels dibuixos pnso que està força bé, m'hauré de mirar el web de l'artista a veure que tal! hehe no enyores MAdrid Esther??? jo Barcelona una miqueta...

zenta ha dit...

Ara després de bastant de temps he vist la publicació. Només agrair-ho, qualsevol cosa que pugui fer en un futur referent a informació o fotografies jo puc ajudar. Moltes gràcies i bon estiu!

PD: Molt maco el text, es nota la calitat en el tema :)