Habemus finançament

L'asturià Fernando Alonso les estava passant magres a bord del seu bòlid. Havia sigut el rei de la Fòrmula 1, ara ja no, i això que el noi s'esforça -com als entrenaments lliures del dissabte, que va quedar segon-, però cert ressentiment i menyspreu, i la mala sort, fan que no aixequi cap. Els altres pilots, a qui sempre els ha mostrat el seu respecte, li passaven (i li passaran) per davant, sense pietat de deixar-lo enrere, i encara algun gosa queixar-se de favoritismes, i que té els mateixos mèrits que ell per arribar on ha arribat. Alonso sap que la cosa no va bé, tot i que la seva escuderia li va prometre un cotxe nou adaptat a les seves necessitats, amb kers i d'altres floritures, i ha esperat dates i dates. Ara tothom comenta, critica i opina, però ningú no entèn què li passa a aquest noi i el kers, que no tira gaire, pel que sembla.

En aquells moments, TV3 va deixar d'emetre el Gran Premi d'Alemanya, i acte seguit, el van passar al Canal 33. De fet, el Telenotícies no comença mai fins que la Fòrmula 1 acaba, ben segurament per qüestions de share inescrutables. Però, l'habemus finançament -ho van dir a la televisió, no ho dic pas jo- és "la notícia de l'any i de la legislatura".



Catalunya les estava passant magres a bord d'una negociació sense precedents. Havia sigut capdavantera, ara ja no, i això que el país s'esforça -com amb la proposta d'edificis impossibles a la Mina de Barcelona-, però la crisi i cert menyspreu, i la mala sort, fan que no aixequi cap. Les comunitats, a qui sempre els ha demostrat la seva solidaritat, li passen (i li passaran) per davant, sense pietat de deixar-la enrere, i encara alguna gosa queixar-se de favoritismes, i que pel seu bilingüisme castellà-anglès es mereix igual o més finançament. Catalunya sap que la cosa no va bé, Madrid li va prometre un nou model de finançament adaptat a les seves necessitats, amb una "xifra més a prop dels 7.000 milions que dels zero euros", segons Solbes, i d'altres floritures, i ha esperat dates i dates. Ara tothom comenta, critica i opina, però ningú no entèn què li passa a Catalunya i a aquest finançament, que no tira gaire, pel que sembla.

7 coses a dir:

- assumpta - ha dit...

Si alguna cosa te aquest xicot, és que les diu ben clares. Com ho és que el seu renault no tira pas gens. A veure si realment la propera temporada serà a l'escuderia Ferrari (tenin en compte que ferrari també s'ha d'espavilar). Vaig al·lucinar quan a mitja cursa... va i fan el TN. No ho havien fet mai!.
Noia, ja ho dius tu bé "habemus papa, ai! no, fi-ançament". Perquè no sé si arriba a finançament. Hores d'ara deuen debatre-ho, suposo. Encara que sigui a casa no tinc la tv encesa. Però no hi tinc clar...
Esperaré el teu proper redactat!

Petons!

L'illa dels monstres ha dit...

Jo sempre he pensat que córrer en un circuit sense cotxes és molt més còmode i menys perillós, no?

Salva Piqueras ha dit...

Jajajaja!!! M'ha encantat el parel·lelisme!! Brutal i molt ben trobat.

És la millor manera perquè la gent, molt més posada en la F1 que en els temes de finançament de les CCAA, entengui cap a on anem. Ara, a veure si l'aplicació la fem amb dues o tres aturades als boxes...

estrella de mar ha dit...

nena, ya sabes que yo amo los vuelos low-cost, pero las amigas viajeras trabajan este verano y las que están libres se aferran al pueblo.

aysss... quiero Madrid!!

Anònim ha dit...

Molt bon post. El que ha passat es que en la carrera del finançament totes les comunitats ja han sortit del box en el seu primer “repostatge” però ningú sap realment el que porta al dipòsit. A partir d'aquest moment tot dependrà de l'estratègia d'uns i altres, “pitjar” a fons i gastar més motor i cremar rodes i gasolina, o anar “al ralentí” sense fer sorolls no gaires estridències a veure fins on arribem i a veure qui para primer, o sigui, “qui dies passa anys empeny”. La veritat és que ens han venut una moto i ara toca saber a qui li ha tocat la “harley” o la “derbi paleta” amb tots els respectes per la marca catalana. A veure qui és el guapo, a part del “Puigcercós”, l’especialista en “aparicions estrella i treient xifres de la txistera” que li posa la cua a “l’ase del finançament”, i no precisament un d’autènticament català.

Esther ha dit...

Assumpta, jo sempre he pensat que Alonso es queixa amb raó. El cotxe no li tira gens, tot em fa pensar en tots els interessos que hi ha a la fòrmula 1... Hehe, els de Ferrari també s'han d'espavilar! :)
Això del TN no ho havien fet mai, no... sí, jo em quedo amb el teu fi-ançament... A veure com acaba tot plegat! Petons! ;)

Illa dels Monstres, hahahaha, sí, sempre és menys perillós... (que a vegades també penso que els pilots no tenen gaire mèrit). Jo no opino gaire, que a mi, tan se val que hi hagi molts o pocs cotxes, que quan vaig al volant sóc nefasta!

Salva, ui, jo preveig aturades als boxes també, hahaha... És que volia explicar alguna cosa sobre el finançament, però em vaig trobar amb què no entenia ni un borrall i vaig pensar que tenia alguna cosa a veure amb l'Alonso! Gràcies per passar-te per aquí!

Estrella de Mar, lo sé, lo sé que te gustan los viajes low-cost... :P yo también hecho de menos Madrid, ains! :(

Anònim, i molt bo el teu comentari! És cert, acaben de sortir del repostatge, i no saben quant porten, aquí està la metàfora. Però sembla que no se'n recorden que al final sempre guanya qui més economitza, qui menys gasolina gasta (en no fer bajanades al volant).

Aiyako ha dit...

Moltíssimes gràcies pels ànims Esther. Encara no n'estic del tot segura, però crec que ja he trobat una solució. Quines ganes que tinc de començar :P