Tintín a Valls


Ja havia fet cap al Congo, a Amèrica, al país dels soviets, a la Lluna, al Temple del Sol i al Tibet, jo ja n'havia perdut el compte. Només li faltava Valls, i és per això que enguany Tintín (teeen-ten tal com es diu en francès, amb una vocal neutra d'aquelles que fa mandra pronunciar-les bé) aterra a la ciutat dels calçots, castells i campanar, en la la cinquena trobada tintinaire de Catalunya. Martorell, Sabadell, Figueres i Mataró han sigut la seu en d'altres edicions, i enguany, en el 80è aniversari de Tintín -que no l'ex-blaugrana Ronald Koeman, atenció- Valls acull diverses mostres i activitats. Serà el proper 4 d'octubre, a la Plaça del Pati i al Teatre Principal de la capital de l'Alt Camp.

Tintinaire és qualsevol persona que gaudeix llegint les aventures de Tintín. Ergo, són pocs a la sala els que no són tintinaires, oi? Si més no, les aventures del reporter belga han fet la volta al món, amb algun carraspeig de desaprovació que titllava el còmic de colonialista i racista, tal com s'hi referia el diari Avui fa pocs dies. El personatge sempre ha estat rodejat de certa polèmica, pel que sembla. El cert és que els seus admiradors peregrinen al Museu Hergé, el del seu creador, a Lovain-la-Neuve, Bèlgica, o a la Tintin Shop, al Covent Garden de Londres. I molts, gràcies a Tintin, hem après a llegir en català, que no és poca cosa. 

5 coses a dir:

Anònim ha dit...

Està molt bé, jo aniré a la concentració. Recordo quan era petit i van regalar-me el meu primer tintin, "Tintin al Congo". Penso que ara els nens més petits i els joves tenen altres referents on fixar la seva atenció, diguem-li "manga", "ordinadors", "mòbils", "xats", "consoles", etc. Crec que on hi hagi un llibre del Tintin i una bona aventura que explicar, la resta sobra. Jo no m'ho perdo, el proper 4 d'octubre tots a Valls...

Esther ha dit...

Anònim, jo també m'hi passaré, per curiositat i perquè me'n recordo haver passat estones a casa dels meus tiets amb els Tintíns dels meus cosins a la mà. Però no creguis... encara hi ha nens i joves que gaudeixen de Tintín! :D Així, el 4 d'octubre, tots a Valls!

lonlilon ha dit...

Com a afeccionat al manga i al còmic en general, no m'ho penso perdre.

Myriam Z. ha dit...

Tintín és tot un clàssic dels còmics ^^ Som moltíssims els que hem gaudit de les seues aventures >.< Sobre les acusacions de racisme, jo diria que s'ha d'emmarcar en el seu context històric. Sinó, jo mateixa denunciaria a moltes sèries, còmics, llibres, etc. de totes les èpoques(començant per Blancaneus), que promouen el masclisme i el paper sotmès de la dona!

Amb tot, he de confessar que sempre he preferit a Astèrix i Obèlix ;D

Esther ha dit...

Lonlilon, me n'alegro que t'hagi estat útil la informació!

Myriam Z., doncs jo m'imaginava que eres més de Tintín, vés per on :) Tens raó, són bastant injustos amb el còmic i hauríem de tenir en compte el context històric... molts bons exemples són els que tu has dit.