Error tipogràfic post-tiberi

Dia 27 de desembre. Hom -i el seu respectiu sistema digestiu- fa balanç de la teca ingerida durant les jornades festives precedents. Canelons no gaire ben païts, catànies, algun escamarlà, petonets de Valls, torró d'Agramunt, salmó fumat, rodó de l'Àrea de Guissona. Tot plegat, una mélange tan densa com inevitable. Uf.

Toca, doncs, remenar la nevera no-frost per a trobar quelcom que ens aporti lleugeresa, tant a nivell espiritual com estomacal. I ens retrobem amb el sempre a punt i pre-tallat Ventero light, amb el seu gust light i la seva promesa light d'un 33 menys de greix. Però no. Tot i ser conseqüent amb el medi ambient i el canvi climàtic -què més vols demanar-li a un formatge light!-, ara és El Ventero LIGTH. Un error tipogràfic dur de pair, també. Tots els Carrefour, els Mercadona, els Esclat i els Caprabo (ara amb Eroski) amb el Ventero LIGTH a la secció de refrigerats.

Serà culpa del becari que ha dissenyat l'envàs i el packaging? Com és Nadal, li passarem per alt!
Bona digestió! :)

7 coses a dir:

Jordi ha dit...

Ja està, la culpa pel becari, com sempre i com que mai protesta. Jajaja, ho dic perquè jo ara ho sóc de becari, i més o menys em passa el mateix.

Que divertit el LIGTH, té algun significat en anglès o què? De totes maneres, espero que les teves digestions millorin, jo fa tres dies que no sopo. Apa Esther! Un petó :)

bobbin ha dit...

Hehehe, això que escrius m'ha portat al google, a buscar quanta gent havia escrit ligth (entre cometes). La recerca m'ha dut a 973000 persones en 0,15 segons, i oiga, tantes persones no poden ser errades, no?

Aquestes llicències de posar ligth deuen permetre a les empreses formatgeres poder fer promeses low-fat que resulten enganyifes a costa de confondre a una societat majoritariament ja prou marejada en el sempitern debat de les b's i les v's de la llengua pròpia.

Que acabis de passar unes bones festes, prou digestes això si ;)

Cosmo ha dit...

FELICES FIESTAS

Anònim ha dit...

Quina cagada no? Per cert algú ha vist un anunci que fan per A3 en relació a les vacances d'hivern, et fan unes propostes molt xules, anar a esquiar a Finlandia, els Alps i sorpresa, et diuen que vagis a esquiar a Argentina aquest hivern. Seran inútils!!! anar a esquiar en ple estiu austral a l'Argentina, es que ningú s'ha adonat d'aquest error monumental, aquests no van anar a classe de geografia el dia que van explicar les estacions i les diferències entre hemisferis. Estic per gravar l'anunci. Salutacions i Bon Nadal.

Esther ha dit...

Jordi, hahahaha... la culpa de qui ha de ser? Del becari! :P Jo també sóc becària, i clar, la teva condició de becari inclou que t'equivoquis. De fet, jo diria que fins i tot és obligatori, equivocant-se és com s'aprèn :) Després, fins i tot enyorarem això de ser becaris...

Jo ho vaig estar buscant, i LIGTH no vol dir res de res, així com light vol dir lleuger, llum o encendre... De moment ja han millorat les meves digestions, gràcies,hehe!!! Petons!!! :D

Bobbin, oh. 973000 persones escriuen "ligth" ?Doncs no, no poden estar equivocades. Si el consumidor li diu al seu formatge "ligth", doncs serà "ligth" i ja està. O "lái", que diria algú de casa meva. Pel que veig al totpoderósGoogle, ningú no s'ha adonat de l'error...

Quanta raó amb això de les b i les v. Això que dius em recorda a un text bastant curiós que ens va passar una profe de llengua a 1r de la carrera (que per trobar-lo ara a internet, tela). T'he d'avisar que els lingüístes i filòlegs -catalans, hispànics, germànics, tant se val- tenen un humor peculiar http://www.ub.es/personal/lenguaje.htm

Tu també! Acaba de passar molt bones festes! :D

Cosmo, Felices fiestas! :D Eres Tere, verdad? Me alegro de reencontrarte!

Anònim, una pixada de test de les grans, jiji. Almenys jo no he vist pas aquest anunci, però estaré a l'aguait, i si tinc una estona em dedicaré a buscar-lo. La nostra societat viu tan encaparrada en les seves coses i fins i tot en les de Belén Esteban -que diu el que pensa però que no pensa el que diu-, que ni ens adonem d'errors garrafals com aquest. Jo no he sigut mai gaire bona amb la Geografia, però ara no és estiu allà baix?
Salutacions, i molt bon Nadal! ;)

L'illa dels monstres ha dit...

jojojo m'encanten aquestes coses (els errors, no els formatges light ni ligth). Potser és una tàctica perquè si algú els reclama que el formatge segueix tenint tants greixos com els altres li puguin respondre que ningú li ha dit que fos light en cap moment.

sr. manel ha dit...

Li demano disculpes, senyoreta Esther, perquè he usat el seu nom en va: totes les denúncies que em posi estaran plenament justificades...

http://humor-hintelijente.blogspot.com/2009/12/tiempo-de-paz-tiempo-de-coolesfera.html


M'ha d'entendre, són èpoques difícils per inspirar-se. Això sí, si puja la seva audiència gràcies a mí, m'haurà de recompensar. Bon any!