L'Alt Camp, enfarinat per la neu

Trenta quilòmetres separen la sorra de la platja de l'Arrabassada de Tarragona d'aquesta terrassa, la del restaurant Les Espelmes. Tot just darrera hi queda la serra de Miramar, que limita al sud amb l'Alt Camp i al nord amb la Conca de Barberà. Davant, però, s'hi desplega tot el Camp de Tarragona, on els flocs de neu han fet acte de presència, però s'han fos davant l'expectació de la gent local abans d'arribar al terra. A l'horitzó d'aquesta imatge d'avui a la tarda, el mar Mediterrani.













Miramar està més o menys acostumada a enfarinar-se per la neu, de la mateixa manera que Cabra del Camp o Querol. Però no és gens habitual que nevi en cotes tan baixes i en les localitats del litoral, l'última vegada a Tarragona va ser al 2006. A Valls és difícil veure-hi algun floc, per trobar-se a 215 metres del nivell del mar, però tot just en aquest punt del camí que puja el Coll de Lilla hi ha uns 500 metres, 593 en el seu punt més alt. Els 3 graus a les quatre de la tarda, les estalactites i els arbres a punt de caure per neu en excès s'han posat d'acord per no acomiadar el Nadal.

Tapeu-vos, no fos cas que agaféssiu fred, gaudiu i creueu els dits, que un dit de neu a les nostres contrades resulta, gairebé sempre, un daltabaix en el transport i en la nostra way of life.

14 coses a dir:

Anònim ha dit...

Que bonic!!!
M'agraden les fotos, aquí a Valls s'ha vist caure neu, però no ha quallat.

- assumpta - ha dit...

Esther, ja veig que avui compartim (i també en Mon) el tema de l'apunt!!!
És bonica de veure en llocs on no és pas habitual, però per això mateix també duu molts mals de caps.
A veure que passarà amb les gelades que s'esperen... que amb el gruix de que hi ha pot ser fatal.
Un petonet i a veure si com diu el refraner, això porta sort en aquest any que encetem.
=)))

òscar ha dit...

Hosti ... no he anat nits ni res a Les Espelmes. Vaja ilu retrobar-la així tota nevada. Li envio, ara mateix i amb el teu permís, l'enllaç del teu bloc al meu anfitrió d'aquestes terres.

Petonàs Esther!

fermin ha dit...

Belles imatges ens regales. Avui, a l'Enxaneta, la canalla a estat mes pendent de si nevava que d'altre cosa.
Per cert, com que no he pogut captar cap imatge de la neu, m'he apropiat del teu treball per il·lustrar el meu apunt del dia. Si això et molesta les retiraré.
Salutacions, Esther.

Jordi ha dit...

Sí sí molta neu per l'Alt Camp i del Maresme ningú s'enrecorda? nosaltres el pitjor, el vent!. Quina nit que m'ha donat el vent, senyora. Ja ens podrieu haver deixat una mica de neu pels maresmencs, egoïstes jeje. Com m'hagués agradat de menut no haver anat a classe perquè nevava i no es podia accedir a l'escola, però no, aquest somni mai se m'ha fet realitat.

Per cert, molt boniques les fotos, les has fet tu?. Salut i petons, Esther!

bobbin ha dit...

Ja, després de veure com ha quedat Prades i...Salou??? ja em crec que fins i tot algun dia arribaré a creure que a Barcelona pot nevar.

Diré en defensa del programa neucat, que a certs llocs, per quatre dies que neva més s'esvera la població del que hauria. En aquelles contrades on la neu és el pa de cada dia, la gent està prepara de valent i fa front prou bé a les nevades. Però allà on neva i és notícia val més la pena perdre un dia d'escola que invertir en un pla que previngui gaire més que la excepcionalitat.

lonlilon ha dit...

Unes fotos genials.

Com en Jordi apunto la gran ventada que va haver-hi la nit de dijous pel Maresme; per Arenys de Munt la llum no parava de marxar i tornar, encara que ahir al voltant de les 3 de la matinada també vam poder veure com nevava sense quallar.

Salutacions

Toni Rodon ha dit...

Preciós. M'afegeixo als comentaris: les fotos són genials.

Esther ha dit...

Anònim, jo que divendres al matí estava a casa, observant el panorama des de la taula del despatx, et puc dir que algun floc solitari sí que va caure, però res més. Farà cosa de deu anys que no qualla la neu aquí! Salutacions! :)

Assumpta, sí!!!! He vist el teu vídeo de la neu a Tàrrega! M'imagino que el fred que devia fer a l'Urgell era considerable... Ara que ja som dimarts -sí, les 0.05 del dimarts, que he estat molt enfeinada amb la voràgine d'exàmens i treballs!-, suposo que el gel s'haurà desfet i que ja teniu treva de fred.
'Año de nieves, año de bienes', a veure si és veritat! ;) Petons Assumpta!!! :D

Òscar, hehehe... Les Espelmes és un dels restaurants de referència de l'Alt Camp, bons sopars sí! Jo perquè no sóc gaire amiga dels caragols, però es llepen els dits amb els caragols a la llauna que fan, tenen molta anomenada. Tens tot el meu permís per enviar les fotos, que jo m'he colat indiscriminadament i he estat fent fotos de les estalactites i de la seva terrassa :D

Fermin, així teníeu l'Enxaneta revolucionada? ;) Als nens ja se sap, els fa il·lusió, però és clar, com que al final no va caure gran cosa a Valls, devien quedar una mica decepcionats. Jo recordo una gran nevada, amb tota la carretera de Montblanc blanca, farà uns 11 o 12 anys! Caldrà esperar la propera onada de fred! ;) Cap problema en cedir-te les fotos!!!

Jordi, no ha caigut res al Maresme? hehehe... No us preocupeu, l'onada de calor desèrtic estival-africana us la cedim tota a vosaltres, a canvi de la neu XD Si et serveix de consol, jo tampoc no he pogut fer servir mai la neu com a excusa per no anar a classe, que la tenia a quatre passes.
Sí, les fotos les vaig fer jo, caminant entre la neu que m'arribava fins als genolls exponent-me a ser víctima d'un atac de bola de neu :)

Bobbin, nah. A Salou no ha nevat, però sí a Cambrils o a la Canonja, a la vora de la nostra estimada petroquímica. La vila vermella estava a totes les travesses de quedar blanca aquests dies, i Barcelona... el Tomàs Molina havia dit, almenys, que hi faria frescota. Veig que no hi ha hagut sort.

I veus, en aquest post tenia pensat esmentar el neucat, que sempre m'he fixat en aquells tríptics que sempre són iguals, any rere any, i nevada rere nevada. Per això, que no crec que suposin una despesa gaire elevada a la butxaca del contribuent (o sí..., hummm). Això sí. No estem preparats per aquestes nevades de mig metre màxim, són el caos. 'Cuando tengas que quitar la nieve con una pala del portal porque no puedes salir de casa, ya verás', així m'il·lustrava la nostra poca destresa en temes de neu i pales una bona amiga de Bulgària :)

Lonlilon, doncs diuen que aquesta matinada (la de diumenge a dilluns) ha nevat a Tarragona ciutat... no sé jo si serà una llegenda urbana per contrarrestar la 'gran nevada' de Reus!

Toni, merci!!!! :) La veritat és que tenen una mica de Photoshop, hehehe, que havia demanat jo una càmera nova als reis i res de res...! És que la neu feia molta patxoca! Gràcies per passar-te, i per cert, un molt bon redisseny del Pati Descobert!

Josep ha dit...

Quant he llegit "L'Alt Camp enfarinat" em pensava que parlaries de la famosa discoteca HOUSE, la que està a les afores, a la carretera de Tarragona.

Per una vegada a la vida, us enfarineu d'una altra manera.

Toni Ibanez ha dit...

Bona troballa el teu blog! M'agrada molt el disseny. Vaig estar a Tarraco aquest diumenge. Molta neu per la carretera. Salutacions des de Lleida.

Anònim ha dit...

This brilliant phrase is necessary just by the way

Josep ha dit...

Una nevada més, oi?

Anònim ha dit...

I consider, that you commit an error. Write to me in PM.