I s'eleven per a tota la humanitat

De Valls al cel. Que és el que no han deixar de tocar amb la punta dels dits els i les enxanetes des de fa 200 anys. De Valls a tot Catalunya, amb una seixantena de colles en actiu que "fan pinya" a viles, ciutats i també a universitats, i de Valls al món, perquè avui, senyors, la Unesco ha declarat els castells Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, amb una proclamació descarregada a Nairobi, Kènia, però amb un assaig bicentenari que començà a la capital de l'Alt Camp.

Per a la Unesco, els castells "proporcionen als membres de la comunitat un sentit de continuïtat, de cohesió social i de solidaritat. Algunes empreses han emprat el mètode casteller per a que els treballadors fessin pinya, i també els nouvinguts més joves han après a conviure uns amb els altres (fa un parell d'anys ho vaig intentar explicar en anglès). Avui, de la nostra tradició, se'n fa ressò el Huffington Post. I res que no sabíem ja: el del món casteller és un bon leitmotiv, no només per a la plaça, sinó per a qualsevol àmbit de la vida: força, equilibri, valor i seny. Felicitats castellers! :)

Per cert, aquest és el vídeo que ha preparat la Unesco sobre els castells -amb els 45 altres elements-:


I us ho deia fa uns quants dies: Valls està de moda! 

PD. Fotografia de Joan Revillas, 'manllevada' d'elperiodico.cat, sento que no tingueu cap instantània in situ. Mentre a Valls quèien globus a la Plaça del Blat, jo passejava per la Rambla de Barcelona, que podríem dir-ne epicentre de la campanya electoral, us n'he de fer cinc cèntims.

9 coses a dir:

DooMMasteR ha dit...

Visca, visca i visca!!! Estic molt content amb la notícia. Ja toca una de bona oi? :-)

Un petó, guapa!

Jordi ha dit...

S'ho mereixen. Felicitats als castellers! Jo, no m'hi enfilaria allà dalt!

Esther ha dit...

Doommaster, cert! En tocava alguna de bona... i aquesta n'era una de molt esperada, almenys a la meva ciutat!!! Petons! :)

Jordi, ui! Jo per les alçades també sóc poruga... aquesta és la grandesa dels castellers, la valentia!!! I tant que s'ho mereixen :D

Jordi ha dit...

Ja era hora! Quina tradició tan maca, antiga i sana. El nom de Catalunya, altra vegada, agafa més força que mai a nivell mundial. Seguirem treballant, hi ha molta feina a fer, però ja resta menys...

JosMedi ha dit...

Perquè em cau una llàgrima cada cop que veig aquest video, sigui en català o en anglès?! Ostres, quin dia tan gran per a tots els catalans i catalanes! Estic molt, molt content... Gràcies Valls per aquest esforç cap a l'identitat reconeguda!

Enhorabona Esther com a Vallenca!

Esther ha dit...

Jordi, i tant! De mica en mica s'omple la pica...! Els castells ja són una mica més universals... :)

Josep, m'imagino que estant lluny de casa, encara toca més la fibra sensible (la cançó també ajuda, hehe). Jo també estic molt contenta, és un exemple que ens demostra que l'esforç sempre té recompensa, una cosa que ja no es veu cada dia. A Valls, ara només ens cal el Museu Casteller! I tampoc no tot és mèrit de Valls: Tarragona, Terrassa, El Vendrell, Vilafranca... també hi compten!

Miquel ha dit...

Felicitats a tot el moviment casteller! Des de que vaig visitar Valls al juny (et recordo que vaig preguntar a mig poble si eres per allà) que en sóc aficionat.

Esther ha dit...

Miquel, quan un ho veu en viu i en directe s'hi enganxa, hehe!!! Sé que no hi era a la plaça del Blat per Sant Joan -no recordo on era..., tinc mala memòria!!, crec que ja ho vaig comentar-, però és curiós, perquè sempre m'agrada veure-ho allà! Salutacions :)

Quim ha dit...

Valls sempre esta moda!!