Vendre un meló avui

Vendre un meló avui no és presa fàcil. Ho tenen cru també els que han de despatxar un robot de cuina a aquestes alçades de la recessió. Per no parlar de desprendre-se'n i adjudicar un tercer pis amb vestidor o qualsevol conjunt de totxanes que es preui amb un cartell de venta perenne. O vendre un intangible. Però avui obrirem el meló del màrqueting i la comunicació. Són prou madurs?

Posem sobre la taula un exemple fresc -i inspirador- per a posar fi a la temporada estival: un meló. Bollo International Fruits és una empresa familiar de València fundada al 1922 que ha consolidat els seus melons pell de gripau internacionalment. Siguem sincers: a simple vista i pels no entesos en matèria melonaire, un meló és difícil de distingir del fruit de la melonera de la competència.


Per tant, com se n'ha sortit la família Bollo per a posicionar el seu producte? Adjuntant a cadascun dels seus melons una etiqueta que, en primer lloc, els hi dóna presència a la fruiteria i, a més, converteix el meló un producte premium, d'"etiqueta negra". Per tant, hi podem posar un preu més alt -més d'un euro el quilo!-, pels qui no els importa rascar-se la butxaca. D'altra banda, comunica els valors del meló, i de retruc de l'empresa, que no és poc. 

Queda demostrat que el meló amb la comunicació, i el màrqueting, és un còctel innovador que ha donat resultat. Com en el seu dia ho va demostrar Naranjas Lola, una altra empresa familiar valenciana, que amb un senzill web a Internet posat en marxa pel nét del fundador el 1996, va aconseguir com a client, entre d'altres, a Ferran Adrià. Per què no amanir amb comunicació qualsevol altre sector o problema? Serà qüestió d'obrir el meló -i experimentar-ho- en aquest nou curs. Bona rentrée!